FAQ - nejčastější dotazy zákazníků


Jak vypadá nová administrace?

Podívejte se na následující video https://youtu.be/OoYt_0gA25A.

Odesílání e-mailu z webu

V naší nápovědě najdete možnosti odesílání e-mailů z webu.

Informace k databázím

Pokud máte pod svým účtem pouze jednu doménu, přesunutou databázi uvidíte ve Webglobe Adminu v detailu této domény.

Databases” je služba k doméně dbs_xxxxx , kde xxxxx je ID zákazníka.

Všechny databáze jsou také dostupné ve Webglobe Adminu v záložce MŮJ ÚČET v menu PŘEHLEDY -> DATABÁZE.

Nové databáze prosím už vytvářejte ve Webglobe Adminu pod doménou, ke které chcete databázi vytvořit.

Změna poskytovatele SSL certifikátů

Našeho dosavadního poskytovatele SSL certifikátů Globalsign jsme nahradili novým poskytovatelem Sectigo (dříve Comodo). Nemusíte mít ale strach, certifikáty od Sectigo jsou stejně bezpečné jako certifikáty, které byly od Globalsign.

Jaký je rozdíl mezi přihlašovacím a externím účtem?

U přihlašovacího účtu se zakládá nový login a heslo do vaší administrace pro někoho (fakturant, sekretářka,...), kdo ještě nemá žádný účet ve Webglobe.cz.

Externí účet zřizujete pro někoho, kdo už nějaký účet ve Webglobe.cz má. Pod jedním loginem může mít více externích účtů.

Smazáním externího nebo přihlašovacího účtu nesmažete žádné domény nebo služby. Účty se dají znovu založit.

Pro vytvoření přihlašovacích a externích účtů jsme pro vás vytvořili nápovědu.

Po migraci emailů nemohu najít ve své schránce ve složce Odeslané žádné zprávy, které tam dříve byly

Přesunem byla vytvořena systémem schránka Sent, kde jsou emaily ze složky Odeslané uloženy. Doporučíme zprávy jednoduše ze složky Sent zkopírovat a nahrát do složky Odeslané. Složku Sent pak můžete smazat.

Nevidím sekci přesměrování u e-mailů v administraci

Přesměrování u e-mailu najdete u jednotlivých schránek v sekci "Filtry" po přihlášení do Webmailu

Cena mého serveru se změnila

Pokud se cena vašeho serveru změnila o "pár korun", je to způsobeno jiným způsobem zaokrouhlování v našich systémech. Některé servery tedy můžete mít levnější, některé dražší. Děkujeme za tolerování této drobné změny.
Pokud ale cena nesedí o větší částku, určitě nás kontaktujte a vše dáme do pořádku.

Bude dostupný kalendář i v novém webmailu?

V novém Webmailu kalendář již nebude k dispozici. Váš stávající kalendář si můžete stáhnout dočasně v původní verzi webmailu. Kalendář si stáhnete kliknutím vlevo na ikonu kalendáře, zvolíte "Uložit jako" a kalendář si stáhnete. Kalendář si poté můžete naimportovat do jiné aplikace.

Moji zákazníci nevidí pod svým podúčtem žádné možnosti nastavení (e-maily, databáze, FTP,...), vidí pouze doménu.

Všem přihlašovacím účtům je nutné nastavit přístupová práva pro jednotlivé domény.

Informace pro migraci VPS a nové IP adrese

Po migraci VPS bude IP adresa starého VPS, který běžel na Stable.cz funkční pouze 30 dní po migraci daného serveru. Aby služby v pořádku běžely, tak je třeba si nastavit novou IP adresu, kterou najdete v nové administraci v detailu serveru.
Pokud ale používáte naše nameservery, tak vám IP adresu změníme automaticky.

Informace pro partnery, kteří chtějí podat autorizovaný požadavek

Pokud zadáte požadavek při přepnutí do účtu vašeho zákazníka přes funkci "Externí účet" tak se autorizovaný požadavek pošle jménem vašeho zákazníka a odpověď od nás bude zaslána i na jeho e-mail. Pro urychlení vyřešení požadavku posílejte požadavky ze svého partnerského účtu a do textu požadavku napište, že jste autorizováni pro danou doménu. Domluvte se také prosím s vaším zákazníkem, aby vás přidal jako technický kontakt v jeho účtu.

Přenesou se další přístupy pro administraci k účtu, které byly vytvořeny u Stable.cz?

Pokud jste v administraci Stable.cz vytvářeli přístup pro dalšího uživatele, tak tento přístup se do nového rozhraní nepřenáší a je třeba ho vytvořit znovu.

Potřebuji si stáhnout starší fakturu a ve svém účtu ji nevidím. Kde ji najdu?

Pokud nemáte v nové administraci dostupné nějaké starší doklady, napište nám prosím a zašleme je na fakturační email.

Upozornění ohledně fakturace u subúčtu

Pokud povolíte v nastavení subúčtu, nebo externího účtu fakturaci, tento uživatel bude mít přístup k celé fakturaci hlavního účtu, nikoliv jen ke zvolené doméně/doménám.

Bude možné se přihlásit do e-mailových schránek z administrace?

Nově již nebude možné přímé přihlášení do e-mailové schránky z administrace.

Jak to bude s admin přístupem u e-mailových schránek?

Admin přístup do jednotlivých schránek je možné nahradit vytvořením subloginu u zákaznického účtu.

Po přesunu e-mailových schránek můj e-mailový klient upozorňuje na změnu certifikátu.

Toto je dáno změnou e-mailového serveru a je to naprosto v pořádku. Žádost o změnu certifikátu se zobrazí v případě, že pro příjem nebo odesílání používáte adresy například: mail.domena.tld Doporučené nastavení e-mailového klienta naleznete v naší nápovědě.

Nevidím všechny své domény a servery v přehledu služeb

V průběhu migrace nemusíte vidět všechny své aktivní služby na dashboardu. Seznam všech vašich služeb naleznete v záložce fakturace -> přehled služeb.

Bude možné si během migrace objednat nové služby?

Pokud budete potřebovat v období od 18. 1. do 19. 1. 2022 objednat nové služby, prosíme, abyste tak provedli na webu webglobe.cz. Kde si vytvoříte nové ID zákazníka. Po 19.1. 2022 budete moct své nové objednávky vytvářet již pod účty, které jsme vám převáděli z původní administrace.

Jak to bude s ID registrátora?

Po přesunu domén do nové administrace bude ID registrátora českých domén změněno z REG-STABLE na REG-WEBGLOBE.

Jaký bude limit velikosti odeslaného e-mailu?

Velikost odeslaného e-mailu by neměla překračovat 20 MB.

https://napoveda.webglobe.cz/knowledge-base/blokace-a-limity-emailu/

Bude možné se přihlásit z WebAdminu do WebMailu?

Z bezpečnostního hlediska nebude možné se prokliknout z WebAdminu do jednotlivých e-mailových schránek.

Jak to bude s nastavením měny?

Měnu CZK nebo € si budete moci nastavit ve fakturačním kontaktu.

Budou chodit upomínky když zapomenu uhradit výzvu k platbě?

Ano, upomínky vám budou zasílány tak, jak jste zvyklí. Nově přibude i notifikace ohledně platby formou SMS.

Bude možné mít fixní variabilní symbol pro platby?

Ano, fixní variabilní symbol si můžete vyžádat u naší podpory.

Projeví se změna údajů na zálohovém listě i v daňovém dokladu?

Změna údajů na zálohovém listě (výzva k platbě) se na daňovém dokladu již neprojeví. Abyste měli na daňovém dokladu správné údaje, je třeba si změnit fakturační údaje v nové administraci.

Z jakých IP adres se spouští cron úlohy?

217.67.30.254

212.57.32.9

212.57.32.254

62.109.150.10

Změna systému používání kontaktů u Kvapem.cz.

Po migraci služby Kvapem.cz dojde ke změně používání kontaktů oproti stávajícímu systému. Pokud nyní není vytvořený a k doméně přiřazený fakturační kontakt, tak systém generuje fakturační doklady na údaje vlastníka domény uvedené v centrálním registru.

Máte-li správně nastavený fakturační kontakt, tak vám bude takovýto kontakt převeden i do nového systému. V případě, že fakturační kontakt vytvořený nemáte, bude vám v novém systému vytvořen z údajů, které máte vedeny v centrálním registru u kontaktu držitele domény.

Změna údajů u fakturačního kontaktu nebo u kontaktu držitele domény v centrálním registru bude v budoucnu probíhat odděleně, tzn. že změna údajů ve fakturačním kontaktu se neprojeví v kontaktu držitele domény v centrálním registru a naopak.

Bude fungovat po migraci na službě Kvapem.cz API?

S počátkem migrace účtů služby Kvapem.cz přestane fungovat původní API. Pokud byste chtěli pro práci s doménami využít nové API jděte na api.webglobe.cz

Jak to bude se službou SMTP Klerk?

Po migraci zůstane Klerk na starých systémech. Ten kdo má spojenou fakturaci se serverem, tak bude dostávat po přechodnou dobu 2 faktury.

Kde najdu novou správu databáze?

Svou databázi můžete spravovat na adrese dbadmin.webglobe.cz.

Budou se migrovat všechny verze PHP?

Ano, do nového systému budou zmigrovány všechny verze PHP.

Jak to bude s aktuálními variantami hostingů?

U stávajících variant hostingů zůstanou stejné názvy, parametry a ceny tak, jak jste zvyklí. Nové objednávky budou již umožněny pouze pro nové varianty hostingů a jejich ceny.

Změní se údaje pro zasílání plateb?

Ano, po migraci budete zasílat své platby za služby na nové číslo bankovního účtu, které budete mít uvedeno na dokladu.

Po jakou dobu bude možné využívat starou administraci?

Během přesunu služeb do nové administrace budete mít přístup jak do nové, tak i staré administrace zároveň, ale určité změny budete moci provádět vždy jen v jedné z nich. Jakmile budou všechna zákaznická data přesunuta do nové administrace, tak bude původní administrace úplně zrušena.

Změní se přihlašovací údaje?

Přihlašovací jména (loginy) se mohou změnit v důsledku kolize s již existujícím loginem v systému. V takovém případě zákazník obdrží informaci o novém loginu hned 19. ledna po přesunu zákaznických kontaktů.

Bude možné použít jeden přístup na FTP pro všechny domény na mém účtu?

Toto již nebude bohužel technicky možné. Nebude k dispozici jeden nadřazený FTP účet pro všechny domény, přístupy budou možné jen pro jednotlivé domény. Nadřazený účet bude po migraci zrušen, prosíme, abyste ho již nepoužívali.

Budeme přesouvat pouze FTP účty, které vedou do adresáře existující domény.

Bude možné měnit vzhled administrace pro moje zákazníky?

Ano, měnit vzhled administrace bude možné. Pro aktivaci tohoto nastavení prosím kontaktujte zákaznickou podporu.

Budu moci dát přístup do své administrace někomu dalšímu?

Ano, nově bude možné také omezit tento přístup na konkrétní domény a sekce administrace.

Jak převedu e-maily a web od jiného poskytovatele k vám?

Jednoduše, tuto funkci najdete přímo v administraci. Přečtěte si články v naší nápovědě jak převést e-maily a jak převést web.

Mám účty na více vašich službách, co se s nimi stane po migraci?

Všechny vaše účty budou zachovány. Na vaší žádost je ale bude možné sloučit do jednoho.

Jak si nastavím filtry ve svém e-mailu?

Jak si nastavit filtry v e-mailu najdete v naší nápovědě.

Kde najdu novou správu FTP?

Správu svých FTP najdete na ftp.webglobe.cz

Jak to bude se statistikami Awstats?

Statistiky Awstats zůstanou zachované, ale nebude k nim k dispozici historie.

Ano, rozhodli jsme se pro tento krok na základě vašich požadavků a opravdu budeme zálohovat více než dříve. Může vzrůst objem zálohovaných dat a poplatky za zálohování, pokud budete mít k novému způsob zálohování jakýkoliv dotaz, stačí kontaktovat naši podporu. Dříve jsme zálohovali 7 dní zpětně + 2x záloha po 10 dnech (celkem 9 záloh) a nyní budeme zálohovat 30 dní zpětně.